Vitamin Eğitim | Paket Detay Sayfası

Educode Academy Kodlama Eğitiminde Nasıl Fark Yaratır?

Öğrenme Alanları

JavaScript
Programlama

Programlama konusunda yeni misin? JavaScript programlamayı kolay yoldan öğren. Deneyim aramıyoruz.

Oyun
Geliştirme

Bir yandan kendi oyunlarını oluştur, oyna ve özelleştir bir yandan da JavaScript öğren.

HTML
Kodlama

Efsane bir yarışmada Şef Roland’a yardımcı; bir yandan da HTML ve CSS öğren.

Veri
Bilimi

Veriler üzerinde çalışırken Python öğren. Bakalım hangi gizemleri keşfedeceksin?

Educode Academy'de Neler Var?

Hikaye bazlı dersler

Her kodlama dersi bir animasyon ya da oyunlaştırılmış bir projeyle başlar

Kendi hızında öğren

Adım adım egzersizler, bilgisayar bilimini kendi başınıza öğrenmenize imkan sağlar

Micro öğrenme

Başarma duygusunu kazandıran küçük öğrenme parçaları cesaret kazandırır

Öğrenme İşleyişi

1. Adım: İzle

800’den fazla animasyon ya da oyunlaştırılmış bir proje bilişimle günlük hayat ilişkisi kurar

2. Adım: Kodla

Hikayeyle ilgili kod yazıp problemleri çözmeye çalış

3. Adım: Geri bildirim al

Yazdığın koda ilişkin özel geri bildirim al

4. Adım: Keşfetmeye devam et

Gerçek hayat problemleriyle becerilerini geliştir

Blockly code
Text-based
Gerçek Kodlama
No
Yes
Yes
Etkileşimli
Yes
No
Yes
Oyun Temelli
Yes
No
Yes
Esnek Yanıtlar
No
Yes
Yes
Bireysel Yönlendirilebilen
No
No
Yes
Öğrenme Adımları
No
No
Yes

Kurslar

Programlamaya Giriş

(151 Etkinlik)

Programlama konusunda yeni misin? JavaScript programlamayı kolay yoldan öğren. Deneyim aramıyoruz.

Kurs Konuları

  • Popüler programlama dili JavaScript’i keşfet
  • Eğlenceli ve renkli uygulama ve oyunlar oluştur
  • Bilgisayarla kod üzerinden etkileşime geç
  • Bilgisayar biliminin çekirdek kavramlarını araştır
  • Programlama dillerinin temellerini araştır

İleri Programlama

(116 Etkinlik)

JavaScript ustası olma yolunda daha derin programlama konuları burada.

Kurs Konuları

  • Daha büyük problemlere yönelik araçları öğren
  • Gerçek hayat problemlerinin üstesinden gelebilecek yaratıcı yöntemleri keşfet
  • JavaScript bilgini geliştir
  • Basit yönergelerin ötesine geçen karmaşık programlar oluştur
  • İleri bilgisayar bilimi kavramlarını araştır

Oyun Geliştirmeye Giriş

(82 Etkinlik)

Bir yandan kendi oyunlarını oluştur, oyna ve özelleştir bir yandan da JavaScript öğren

Kurs Konuları

  • 2D oyunların nasıl oluşturulduğunu keşfet
  • Kendi 2D oyunlarını kodla ve geliştir
  • İleri kodlama kavramlarını araştır
  • Oyun mekaniklerinin nasıl tasarlandığını öğren
  • Oyun döngülerini keşfet

İleri Oyun Geliştirme

(77 Etkinlik)

Bir yandan kendi oyunlarını oluştur, oyna ve özelleştir bir yandan da JavaScript’te nesneler ve fonksiyonları öğren

Kurs Konuları

  • Kendi 2D oyunlarını kodla ve geliştir
  • JavaScript’te nesneler ve fonksiyonları öğren
  • Daha ileri oyun mekaniklerini geliştir
  • Oyuncu ve güzergah kontrolünü öğren
  • Karmaşık oyun dünyaları oluştur

Giriş Seviyesi HTML Kodlama

(107 Etkinlik)

Efsane bir yarışmada çeşit çeşit tatlılar yaparken bir yandan da HTML ve CSS öğren

Kurs Konuları

  • How to write semantic markup
  • How to use HTML attributes
  • How to apply CSS classes to markup
  • How to style elements with CSS
  • How to select elements of markup

İleri Düzey HTML Kodlama

(102 Etkinlik)

Tatlı yapımı yarışmasında modern Web teknolojilerini öğren ve kullan

Kurs Konuları

  • Etkili web tasarımları oluşturma
  • Metin biçimleme
  • CSS Flexbox (esnek kutu düzeni) kullanma
  • CSS Taşıyıcı (Grid) kullanma
  • Mutlak konumlama

İleri Düzey HTML Kodlama

(98 Etkinlik)

Veriler üzerinde çalışırken Python öğren. Bakalım hangi gizemleri keşfedeceksin?

Kurs Konuları

  • Python’la programlama
  • 1D ve 2D liste kullanma
  • Algoritma kullanımı
  • Küme işlem operatörlerinin kullanımı
  • Gömülü fonksiyonların kullanımı
Vitamin Kitapları’nın Benzersiz Dijital Dünyası

1. Dijital Kitap

Dijital kitapla öğrenci; konu anlatımları, etkinlikler ve sınavlara hızlıca ulaşır. Çalıştığı sayfalara "Bu sayfaya çalıştım" işareti koyarak kaldığı yerden, planlı bir şekilde çalışmalarını sürdürebilir ve kitabını tamamlama durumunu takip edebilir. Ayrıca soruların cevaplarını dijital kitabında işaretleyerek cevaplarını kontrol edebilir ve sınav öncesi hata yaptığı soruları tekrar inceleyebilir.

2. Etkileşimli Öğretmen Konu Anlatım Videoları

Etkileşimli öğretmen konu anlatım videoları, öğrencinin tıpkı bir öğretmenle ders çalışıyormuş gibi dersi takip edebileceği videolardır. Etkileşimli öğretmen anlatımlarıyla öğrenci; alanında uzman öğretmenlerin konu anlatımlarını dinleyebilir, anlatımın uygun yerlerinde karşısına gelen soruları çözerek konuyu pekiştirebilir, ardından soruların çözümlerini öğretmenlerin anlatımlarından dinleyebilir, video ve etkileşim gibi farklı dijital içeriklere de ulaşarak konuyu kalıcı öğrenir.

3. Testler ve Alıştırmalar

Öğrencinin konuları bitirdikten sonra kitaplardaki karekodlarla veya Vitamin Dijital üzerinden ulaşabileceği sınavlardır. Öğrencinin konuyu ne kadar kavradığını ölçer, akıllı sistemi sayesinde öğrencinin eksikliklerini belirler, öğrenciye özel testler ve eksik listesi oluşturur. Böylece öğrenci, tüm konularda eksiklerini kapatarak ilerler.

Öğrenci, konudaki tüm testleri çözerek eksiklerini giderdiğinde kendini yeniden değerlendirmesi için ona özel sunulan “Kilitli Testler”e ulaşır. Böylece konulardaki performansını artırır.

4. Öğrenciye Özel Eksiklerim Sayfası

Öğrenci soru çözdükçe yapılan detaylı eksik analizleri sonucunda kişiye özel “Eksiklerim Sayfası” hazırlanır. Böylece konuların tümüne çalışmasına gerek kalmadan öğrenci, doğrudan ihtiyacı olan en küçük bilgi parçasına ulaşır ve tüm eksiklerini tamamlar.

5. “Yazılıya Hazır mıyım?” Özelliği

“Yazılıya Hazır mıyım?” özelliğiyle öğrencinin konu tamamlama durumu ve testlerdeki performansı belirlenerek yazılıya hazır olup olmadığı analiz edilir. Öğrenci yazılıya hazır değilse eksiklerini gidermeye ya da konu testlerini çözmeye yönlendirilir.

6. Etkileşimli Alıştırmalar

Öğrencinin öğrendiği kavramları farklı tipte sorularla pekiştirme imkânı sunan alıştırmalardır. Etkileşimli alıştırmalarda öğrencinin konu üzerine kendisinin denemeler yapması istenir ve bu denemelere geri bildirimler verilir. Öğrenci, bu geri bildirimlerle konuyu gözlemleyerek kavrar ve eksiksiz öğrenir.

7. Animatif Anlatımlar 

Bir konuyla ilgili bilgileri gerçek hayattan örnekler, hikâyeler ve yaşanmış olaylar üzerinden öğrencinin yaşına uygun ve ilgi çekici görsellerle anlatan animasyonlardır. Animatif anlatımlar, öğrencinin ilgisini artırır ve konuyla ilgili tüm kavramları kalıcı bir şekilde öğrenmesini sağlar.

8. İnteraktif Keşfetme Etkinlikleri 

Ev ortamında gerçekleşmesi mümkün olmayan deney ve gözlemlerin gerçek ortamındaymış gibi yapılmasına imkân veren, öğrenciyi bazen bir laboratuvara bazen bir ormana bazen de farklı gezegenlere götürerek görsel ispatlarla bilgiyi keşfetmesini sağlayan içeriklerdir. Bu etkinlikler öğrenciyi kendiliğinden öğrenme sürecine dâhil eder, konuları neden-sonuç ilişkisinde kavramasını destekler.

9. 3 Boyutlu Objeler 

Gerçek yaşamda gözlem yapılması zor konuları etkileşimli bir ortamda gözlemleyebilme olanağı sunan içeriklerdir. 3D objeler; herhangi bir geometrik şekli, yapıyı, biyolojik bir olayı, vücudumuzdaki sistemleri, organları ve soyut kavramları tüm boyutlarıyla gözlemleme fırsatı sunar.